Vanskelig med data? Nå er det hjelp å få!


Med enkle dataløsninger og personlig veiledning, hjelper Duka både seniorer og andre som vil ha enkel og problemfri tilgang til den digitale verdenen.

 

Tekst: Majken Svorstøl  Foto: Duka

 

– Vi har datamaskiner og nettbrett som passer til alle, uansett nivå. Kundene våre får en enkel og trygg dataløsning som alltid er 100 % oppdatert, sier salgssjef Carl Erik Wessel Holst.

Når Duka leverer maskinene til kundene, er de helt klare til bruk. Maskinene har standard Windows 10, samt et eget Duka-program som gjør det enkelt å finne frem til de viktigste funksjonene og tjenestene på en datamaskin.

– Vi klargjør maskinene så de er enkle å bruke og alle kan mestre dem, forklarer han. – Vi har blant annet spesiallaget startbildet, som gjør det lett å finne frem til e-post, internett, Facebook eller videosamtaler på Skype, og det er enkelt å bytte mellom Windows 10 og vårt program.

Service og hjelp når du trenger det
– Det skal være enkelt og trygt å være kunde hos oss. Vi sørger for at kundene får tilgang til den moderne, digitale verden – uten problemer, påpeker Wessel Holst. – Kundene kan bruke tiden sin på  å lese nyheter og oppdage verden på internett, sende e-post og finne venner og slektninger på Facebook, mens vi sørger for nødvendig vedlikehold, oppdateringer av programmer, virusbeskyttelse, m.m.

– Kundene trenger ikke bekymre seg for det tekniske – det tar vi oss av. Dessuten har vi en dyktig kundeserviceavdeling med håndplukkede medarbeidere som strekker seg langt for å hjelpe og veilede, reklamerer han. – De er både tålmodige og dyktige til å forklare, og kan løse alle slags hverdagslige utfordringer, som overføring av bilder, bruk av Facebook, eller blomster- og billettbestilling på internett.

Kom i kontakt med familie langt borte. Foto: Duka
Kom i kontakt med familie langt borte. Foto: Duka

Kjente samarbeidspartnere
Duka har samarbeid med Pensjonistforbundet og Seniornett, og formidler også produkter i enkelte forretninger i elektronikkjeden Euronics.

Salgssjefen forteller at kundene setter ekstra pris på at de kan være selvstendige, og at de, med Dukas serviceordning, ikke trenger å bry venner og familie for å få hjelp.  At systemet til Duka er kundevennlig og enkelt i bruk, mener Wessel Holst å ha et godt bevis på.

– Vår eldste kunde er 102 år, og har ingen problemer med systemet vårt, sier han smilende. Han håper mange tar turen innom deres stand, så de kan fortelle mer om tilbudet sitt.

– Vi har også et helt nytt tilbud for de som ønsker å leie maskinen i stedet for å kjøpe, og samtidig få den samme gode servicestøtten, avslutter han.